Aktuális 

 
Művészeti Műhely Színház Drámastúdió
  Archívum  
   
 

 

 

 

 

Angelo Longoni - Madách Imre - Hubay Miklós: Kszanaksz

3 in 1, szorult helyzet 11 képben

 

 

Bemutató: 2008. december 10. RS9 Színház    

 

 

Szorult helyzet liftben rekedni egy hosszú hétvégére; szorult helyzet a teremtett és az alkotott világ pusztulását látni. Szorult helyzet két négyzetméteren végső választ keresni emberi kapcsolataink, erkölcsi világunk, civilizációnk kérdéseire.

3 in 1, mint egy jó sampon, mely megtisztít:

három színdarab(részlet) egy estében.

 

Szereplők:

 

Angelo Longoni: XanaxMAGYARORSZÁGON ELŐSZÖR!

 

Laura

Zernovácz Erzsébet

Daniele

Bodor Géza

   

Madách Imre: Az ember tragédiája – Tizennegyedik szín

   

Ádám

Bodor Géza

Lucifer

Bicskei Kiss László

Eszkimó

Pásztor Zsolt / Zsitva József

Éva

Zernovácz Erzsébet

   

Hubay Miklós: A bál utánŐSBEMUTATÓ!

   

A férfi

Makray Gábor

A nő

Hartai Laura

Az Úr hangja

Bitskey Tibor Kossuth-díjas

Hangfelvételről

Hubay Miklós Kossuth-díjas

 

Rendezte: Bicskei Kiss László

 

 

   

 

 

 

 

Angelo Longoni: Xanax

 

56 óra egy liftben: egy nagy kiadóvállalat két alkalmazottja, férfi és nő (újságíró és menedzser) a vállalati liftben reked egy hosszú hétvégére, péntek estétől hétfő reggelig.

„Tudod, mi történt itt bent? Közöttünk? Mintha éveket éltünk volna le egy pár óra alatt. Mint a laborban. Mint két kísérleti patkány, egy hím és egy nőstény, akiket bezárnak egy dobozba... a félelem, a pánik, a párosodás, a biológiai szükségletek, az agresszió... szokásos dolgok, amelyek normál körülmények között egy hónap alatt zajlanak le... itt viszont, varázsütésre két nap is elég, még sok is. Jó, nem?”

Két ember különös egymásra-találása a rohanó világban, ahogy a távolságtartó idegenségtől az intim bizalomig jutnak önmagukkal és egymással: látszólag egyszerű történet. A darab azonban a lélektani hitelességen túl társadalmi képet is mutat, figyelmeztet emberi kapcsolataink fontosságára és minőségére. A „szorult helyzet" kilenc képben kínál játékos lehetőséget önmagunk, környezetünk és viszonyaink újrafogalmazására, újragondolására.

 

Madách Imre: Az ember tragédiája – Tizennegyedik szín

 

A „teremtett” s a „csinált” világ együttes katasztrófájának világába, a jégvilágba vezet a Tragédia Tizennegyedik színe. Környezeti pusztulás és a civilizáció széthullásának kettős felelőssége nyomja Ádám vállát. Vajon igaz-e Lucifer cinikus érvelése az „éhes-gyomor-filozófiáról”, hogy az ember célja soha nem volt több, mint szükségleteinek puszta kielégítése, a fogyasztás? Vagy a magasabbrendűnek tartott eszmék, az emberi szellem alkotói és alkotásai, a jellem formálói és példamutatói hozhattak volna változást e tragikus úton? Madách nyitva hagyja a kérdést ebben a színben.

 

Hubay Miklós: A bál után

 

Hubay egyfelvonásosa bezárja a gondolati sort, pontot tesz a végére. Az utolsó emberpár haláltánca, a véglegesen és visszavonhatatlanul kipusztult emberiség rekviemje. Meddő filozófiák, meddő próbálkozások az emberiség ős-szülővé válására, meddő ok-keresések. Nincs kiút, nincs visszaút. Válasz formálódik az előző képben nyitva maradt madách-i kérdésre: az értelmes, alkotó élet helyett választott őrjöngő fogyasztás, a jellem helyett választott lelkiismeretlen marketing-kufárok formálta szokások Lucifer igazságát hitelesítik. A mű üzenete kegyetlen igazság: ha lemondunk a lelkiismeret egyéni és kollektív felelősségéről, nem marad más számunkra, mint hiábavalóan keresni egy méltó pusztulás formáját, s biztosítani feltételezett „utódainknak”, a csótányoknak a helyet.

 

Bicskei Kiss László

 

 

 
         

 

Kapcsolat

   +3620 384 6658  |  

fonixmuhely@gmail.com  |  

Facebook   ||

  Impresszum 

Oldaltérkép  |

 Adatkezelés |