Hartai Laura

 

 

 

 

Főnix Művészeti Műhely

 

Fel

 

Aktuális

 

 

Műsoron

 

Társulat

 

FŐNIX-Tojás Díj

 

Archívum

 

 

 

színész

a Drámastúdió színészmesterség és beszédtechnika tanára

FŐNIX-Tojás Díj 2011: az évad legjobb színésze

FŐNIX-Tojás Díj Közönségdíj 2011: az évad legjobb színésze

 

1983.április 24-én születtem Budapesten.

Gyerekkoromban nem színésznek készültem, tanítónő szerettem volna lenni egészen 14 éves koromig. Aztán 1997 áprilisában egy újsághirdetés (és anyukám) elvitt egy gyerekszínész stúdióba, 1999-ben pedig a Főnixbe.

Elvégeztem a Drámastúdiót és elmentem más színházba is játszani, de aztán mégiscsak visszataláltam a Főnixhez. A Színházi Műhely előadásai mellett többször részt vettem a Színiiskola vizsgaelőadásaiban is. A mai napig visszajárok órákra, hiszen tanulni mindig van mit.

2007-ben színészvizsgát tettem a Kamara előtt, ezzel hivatalossá téve működésemet.

Szerepei a Főnix Színházban:  
   

Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde

Tünde  

Bohócok!

több szerepben  

Tabarin I.

Izabella  

Lázár Ervin: A Négyszögletű Kerek Erdő meséi

Vacskamati  
Tabarin II. Izabella  

Slawomir Mrožek: Szerenád

Szőke  

Carlo Goldoni: A chioggiai csetepaté

Altiszt  

Fazekas Mihály: Lúdas Matyi

Liba  

Szakonyi Károly: Ördöghegy

Eszter  

Száll a perc…

több szerepben  

Friedrich Dürrenmatt: Play Strindberg

Alice  

H. C. Andersen - Sramó Gábor: A bűvös tűzszerszám

Királylány  

A másik Karácsony

versszínház  

Profán Betlehem

Angyal  

Karinthy Frigyes: Hogy kell bánni férfiakkal?

több szerepben  
Kiss József: Az angyalok nem sírnak Ilona  

Hubay Miklós: Lélegzetvisszafojtva

Lány  

Piroska és a farkas

Piroska  
Karinthy Frigyes: Hogy kell bánni a nőkkel? több szerepben  

Kabaré-keverék

több szerepben  

Weisz Ildikó: Hogy kell várni a Mikulást?

Pipacs  

Wass Albert: A funtineli boszorkány

Nuca  

Kornis Mihály: Körmagyar

Színésznő  

Októberi Forradalom

versszínház  

Karinthy görbe tükre

több szerepben  

Angelo Longoni - Madách Imre - Hubay Miklós: Kszanaksz

A nő  
Oriana Fallaci: Levél egy meg nem született gyermekhez A nő  

Isten ingyér teremtette a világot

mozgásszínház  
Eugène Ionesco: A kopasz énekesnő Mrs. Smith  

Corvin Sétány Performance

mozgásszínház  
Jorge Diaz-Reinhard Eichelbeck-Ivan Bukovčan: Nírlifjúcsör több szerepben  

Csokonai Vitéz Mihály - Sediánszky Nóra - Koltai M. Gábor: Tempefői

Éva  
Thornton Wilder: A hosszú karácsonyi ebéd Lucia  
Megszállottak Rajongó, Takarítónő  

Marit Tusvik: Hotel Penész

Irma  

Itt a tavasz!

versszínház  
Két délután - Smočekiáda Outěchová  
Lázár Ervin: A Négyszögletű Kerek Erdő újabb meséi Vacskamati  

Trianon - A Nemzeti Összetartozás Napja

versszínház  

Március 15-e, 2012. I.-II.

Anya  
Csehov: Három nővér Mása  

Ingmar Villqist: Helver éjszakája

Karla  
Bernarda Late Night Show Magdalena  
Elő-szilveszteri kabaré több szerepben  
Micimackó Tigris  
Thuróczy Katalin: Purparlé Velencében Zanetta  
Főnix Irodalmi Kávéház versszínház  
Csukás István - Tóth Tamás: Ágacska Pösze Egér  

 

 

Mikor kezdtél el színészettel foglalkozni?

Kiskoromban más céljaim voltak. Annak idején sokat jártunk különböző színházakba anyukámmal. Egyszer az öcsém észrevett a Pesti estben egy hirdetést, másnap anyu felhívta a megadott számot, és 1996-ban így kerültem a Harlekin Gyerek Színházi Társulathoz, aminek Lénárt Laci volt a vezetője.

Hogy jutottál a Főnix Drámastúdióba?

Lénárt Laci hívott át a Főnixbe. Tizenhat évesen elkezdtem járni a középiskolás osztály mellett párhuzamosan a felnőtt osztályba is, mivel a Harlekinben három évet már elvégeztem, és úgy gondoltam, hogy tovább szeretnék lépni és új dolgokat tanulni.

Mit jelent számodra az itt eltöltött nyolc év?

Nagyon fontos évek voltak ezek. Ebben az időszakban nőttem fel. Nem biztos, hogy emberileg és érettségben itt tartanék, ha nincs a Főnix. A szakmával nagyon sok mindent megtanultam. Hát nagyon sűrű volt. Tizenhat évesen szinte gyerekként kerültem ide. Sokáig én voltam a legfiatalabb, most Makray kiütött ebből a pozícióból.

Mi a legfontosabb dolog, amire a színpad tanított meg?

Sokat nyitott rajtam a színház. Mielőtt színészettel kezdtem volna foglalkozni nagyon zárkózott gyerek voltam. Mostanra sokkal jobban figyelem a külvilágot. Érzékenyebb vagyok a külső ingerekre és sokat fejlődött az emberismeretem.

Mit jelent az, hogy színésznő vagy?

Meghülyülnék, ha csak egy könyvelőirodában dolgoznék. A negatív és pozitív energiákat és feszültségeket ki kell élni. A színház lehetőséget ad számomra, hogy minden érzést és hangulatot megéljek, hogy kiadjam magamból a dolgokat. És nagyon jó érzés, amikor visszakapom a nézőtől a szeretetet, mert megkapta az üzenetet. A legnagyobb élményem az volt, amikor apa az egyik előadás után sírva ugrott a nyakamba. Annál nincs jobb…

Van, akit példaképednek tekintesz?

Nincs konkrét példaképem. Van sok színész, akit kedvelek, előadásokon esetleg lopok tőle szösszeneteket. Sok mindenkit megfigyelek, tanulok tőle és igyekszem beépíteni a saját színészetembe a magam módján, amit tőle ellestem. Emberileg mindig voltak olyan emberek, akikről példát vettem, de nincs egy konkrét.

A legtöbb darabban főszerepet bíz Rád a rendező. Te hogyan értékeled önmagad? Szerinted melyek munkádnak azon aspektusai, amelyeknek a sikereidet köszönheted?

Amikor első osztályos voltam megkaptam a Csongor és Tündéből Tünde szerepét. Először nagyon nem hittem magamban, de nagyon meg akartam csinálni. Ez gyakran mai napig így van velem, hogy sokszor vannak kétségeim, hogy képes vagyok-e jól megcsinálni egy szerepet. De aztán nekivágok a dolognak és igyekszem túlnőni magamon. Sokat szoktam gondolkodni egy-egy szerepen, ami segíti a haladást. Úgy gondolom, hogy fogékony vagyok a rendezői instrukciókra, és végre is tudom azokat hajtani. Úgy érzem, hogy jól tudok együtt csapatban dolgozni, és akikkel eddig dolgoztam, ők is jó partnerek voltak ehhez.

Mire vagy a legbüszkébb?

Sok mindenre büszke vagyok. Ezek nem feltétlenül nagy dolgok. Leginkább bátor nekilódulásaim töltenek el büszkeséggel, azok a helyzetek, amikor túlnőttem önmagamon.

Kivel szeretsz együtt dolgozni?

Sok mindenkivel. Az Angyalok próbáján például nagyon jó volt, hogy Makrayval olyan könnyen egymásra tudtunk hangolódni. Ez egy nagyon pozitív élmény például. Az Ördöghegy-próbák folyamán Pásztor Zsolttal is megéltem egy egymásra találást. Sokat beszélgettünk akkoriban a próbák után is, és ez közelebb hozott minket egymáshoz. Ezek nagyon pozitív élmények. És rengeteg ilyen van. A közös dolgok és célok közelebb visznek minket egymáshoz.

Mit szeretnél a színészettel elérni?

Érettségi után egyszer megpróbáltam a színművészetit és a második rostáig jutottam. Később nem próbálkoztam, mert úgy éreztem nem az én utam, ezért nem próbálkoztam többször. Most az a célom, hogy meg tudjak élni ebből. Azt szeretném, hogy csak ez legyen a dolgom. A színészet az a szakma, amiből szeretnék megélni.

Szerepálmod?

Nincs konkrét. Sok jó szerep van. Amikor színészvizsgára készültem, akkor sok jó drámát olvastam. Szinte mindegyikben találtam nekem tetsző szerepet, amit szívesen el is játszottam volna. Az egy más kérdés, hogy az a szerep egyébként mennyire illene hozzám, lehet, hogy a rendezőnek soha nem jutnék eszébe a szerep kapcsán, és teljesen távolállónak érezné a karakteremtől. Sok szerepet nagyon szívesen kipróbálnék, a legkülönbözőbbeket.

Mi a három legfontosabb dolog számodra?

A család, a színház, a barátok, a társaság. Ez együtt és az egészség.

Mit vársz a 2008-as évtől?

Azt, hogy sokkal jobb legyen, mint 2007. Voltak mind a privát magánéletemben, mind a Főnix Művészeti Műhely életében negatív hatások. Azt kívánom, hogy egy csomó jó előadásunk legyen, jó sok nézővel és oldódjon meg a próbahely kérdése.

 

A riportot Pók Tímea készítette

 

Kapcsolat   +3620-384-6658   fonixmuhely@gmail.com    Facebook