Kszanaksz

 

Galéria

Video

Vendégkönyv

Sajtó

                

 

 

Főnix Művészeti Műhely

 

Fel

 

Aktuális

 

 

Műsoron

 

Társulat

 

FŐNIX-Tojás Díj

 

Archívum

 

 

Angelo Longoni - Madách Imre - Hubay Miklós: Kszanaksz

3 in 1, szorult helyzet 11 képben

 

Bemutató: 2008. december 10. RS9 Színház

 

Szorult helyzet liftben rekedni egy hosszú hétvégére; szorult helyzet a teremtett és az alkotott világ pusztulását látni. Szorult helyzet két négyzetméteren végső választ keresni emberi kapcsolataink, erkölcsi világunk, civilizációnk kérdéseire.

3 in 1, mint egy jó sampon, mely megtisztít: három színdarab(részlet) egy estében.

 

Szereplők:

 

Angelo Longoni: Xanax – MAGYARORSZÁGON ELŐSZÖR!

 

Laura

Zernovácz Erzsébet

Daniele

Bodor Géza

   
Madách Imre: Az ember tragédiája – Tizennegyedik szín
   
Ádám Bodor Géza
Lucifer Bicskei Kiss László
Eszkimó Pásztor Zsolt / Zsitva József
Éva Zernovácz Erzsébet
   
Hubay Miklós: A bál után – ŐSBEMUTATÓ!
   
A férfi Makray Gábor
A nő Hartai Laura
Az Úr hangja Bitskey Tibor Kossuth-díjas
Hangfelvételről Hubay Miklós Kossuth-díjas

 

Rendezte: Bicskei Kiss László

 

Angelo Longoni: Xanax

 

56 óra egy liftben: egy nagy kiadóvállalat két alkalmazottja, férfi és nő (újságíró és menedzser) a vállalati liftben reked egy hosszú hétvégére, péntek estétől hétfő reggelig.

„Tudod, mi történt itt bent? Közöttünk? Mintha éveket éltünk volna le egy pár óra alatt. Mint a laborban. Mint két kísérleti patkány, egy hím és egy nőstény, akiket bezárnak egy dobozba... a félelem, a pánik, a párosodás, a biológiai szükségletek, az agresszió... szokásos dolgok, amelyek normál körülmények között egy hónap alatt zajlanak le... itt viszont, varázsütésre két nap is elég, még sok is. Jó, nem?”

Két ember különös egymásra-találása a rohanó világban, ahogy a távolságtartó idegenségtől az intim bizalomig jutnak önmagukkal és egymással: látszólag egyszerű történet. A darab azonban a lélektani hitelességen túl társadalmi képet is mutat, figyelmeztet emberi kapcsolataink fontosságára és minőségére. A „szorult helyzet" kilenc képben kínál játékos lehetőséget önmagunk, környezetünk és viszonyaink újrafogalmazására, újragondolására.

 

Madách Imre: Az ember tragédiája – Tizennegyedik szín

 

A „teremtett” s a „csinált” világ együttes katasztrófájának világába, a jégvilágba vezet a Tragédia Tizennegyedik színe. Környezeti pusztulás és a civilizáció széthullásának kettős felelőssége nyomja Ádám vállát. Vajon igaz-e Lucifer cinikus érvelése az „éhes-gyomor-filozófiáról”, hogy az ember célja soha nem volt több, mint szükségleteinek puszta kielégítése, a fogyasztás? Vagy a magasabbrendűnek tartott eszmék, az emberi szellem alkotói és alkotásai, a jellem formálói és példamutatói hozhattak volna változást e tragikus úton? Madách nyitva hagyja a kérdést ebben a színben.

 

Hubay Miklós: A bál után

 

Hubay egyfelvonásosa bezárja a gondolati sort, pontot tesz a végére. Az utolsó emberpár haláltánca, a véglegesen és visszavonhatatlanul kipusztult emberiség rekviemje. Meddő filozófiák, meddő próbálkozások az emberiség ős-szülővé válására, meddő ok-keresések. Nincs kiút, nincs visszaút. Válasz formálódik az előző képben nyitva maradt madách-i kérdésre: az értelmes, alkotó élet helyett választott őrjöngő fogyasztás, a jellem helyett választott lelkiismeretlen marketing-kufárok formálta szokások Lucifer igazságát hitelesítik. A mű üzenete kegyetlen igazság: ha lemondunk a lelkiismeret egyéni és kollektív felelősségéről, nem marad más számunkra, mint hiábavalóan keresni egy méltó pusztulás formáját, s biztosítani feltételezett „utódainknak”, a csótányoknak a helyet.

 

Bicskei Kiss László

 

 

Kapcsolat   +3620-384-6658   fonixmuhely@gmail.com    Facebook